نانو مارک وارد بازار می شود

۰۳ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۴:۴۴ مطالب جالب و آموزنده
تعداد بازدید:۸۸۰

 
دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت : براساس هماهنگی با سازمان ملی استاندارد ایران نانو مارک به عنوان تایید کننده اصالت محصولات نانویی در کنار آرم استاندارد استفاده خواهد شد.
سعید سرکار چهارشنبه در حاشیه کنگره ایمنی نانو ایران در جمع خبرنگاران زمان تحقق این طرح را در شش ماه آینده عنوان کرد و افزود : بدین شکل مشتریان با دیدن این آرم می توانند مطمئن باشند که در این محصول از فناوری نانو استفاده شده ، کیفیت آن ارتقا پیدا کرده و این ارتقاء کیفیت موقت نمی باشد.

وی ادامه داد : از بین رفتن اعتماد مردم به محصولات نانویی می تواند ضربه جبران ناپذیری به این علم نوپا وارد کند و به همین دلیل روز به روز به حساسیت مسوولان امر در این حوزه افزوده می شود.

سرکار اعتماد مردم را بالاترین سرمایه دانش نانو دانست و اظهار داشت : در موضوع صادرات وزارت بازرگانی همان میزان که بر روی واردات حساسیت نشان می دهد در بحث صادرات دو برابر باید حساسیت نشان دهد.

وی موضوع سفرش به کشور ارمنستان را یادآور شد و ادامه داد : به گفته یکی از مسوولان زمانی در این کشور داروهای ایرانی حتی از داروهای اروپایی نیز مورد اطمینان تر بودند اما با ورود یک محموله رب کپک زده ایرانی به این کشور داروهای ایرانی هم تحت شعاع بی اعتمادی مردم به محصول غذایی ایرانی شدند.

وی تاکید کرد : با استفاده از نانو مارک راه بر روی محصولات تقلبی یا بی کیفیتی که در گوشه و اطراف تبلیغ می شوند که از محصولات نانو در آن استفاده شده و هیچ راهی هم برای تایید آن وجود ندارد بسته خواهد شد.

کنگره ایمنی نانو ایران(‏Iran Nano Safety Congress) به همت شبکه ایمنی فناوری نانو، دانشگاه علوم پزشکی تهران، انجمن نانوپزشکی و کمیته نانو سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز(چهارشنبه) آغاز به کار کرد و فردا(پنجشنبه) پایان می یابد.

در ایران نخستین جرقه های ظهوراین فناوری با تاسیس ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در سال 1382 زده شد.

توسعه فناوری نانو با رویکردی نظام مند در این ستاد پیگیری شد و در سال 1384 سند راهبردی توسعه فناوری نانو به تصویب هیئت وزیران دولت وقت رسید.

تا پایان آذر ماه سال 92 بیش از 318 هزار دبیر ، دانش آموز و دانشجو ، در برنامه هایی همچون سمینارهای آموزشی ، نمایشگاه های هفته نانو ، چهار دوره المپیاد دانش آموزی و سه دوره مسابقه دانشجویی فناوری نانو حضور یافتند.

اکنون بیش از 15 دانشگاه در مقطع دکتری و 34 دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش های مختلف فناوری نانو دانشجو می پذیرند.

براساس آمار ، تاکنون 15 هزار و 200 پایان نامه تحصیلات تکمیلی به مباحث مختلف فناوری نانو پرداخته است.

منبع:ایرنا
آخرین ویرایش۰۳ اسفند ۱۳۹۲

نظر شما :