روشی برای تولید انبوه نانومیله طلا با خواص نوری مشخص

۱۶ دی ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۸ اخبار علمی و تحقیقاتی
تعداد بازدید:۵۰۸

پژوهشگران روشی برای تولید انبوه نانومیله های طلا با ویژگی های نوری از پیش تعیین شده ارایه کردند .

پژوهشگران دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی آمریکا این روش را ابداع کردند.یکی از مهمترین ویژگی های این روش آن است که می توان ابعاد نانومیله ها و خواص نوری آنها را کنترل کرد. خواص نوری نانومیله های طلا به گونه ای است که می توان از آنها در حوزه پزشکی از درمان سرطان گرفته تا تصویربرداری استفاده کرد.

ژوزف ترسی از محققان این طرح تحقیقاتی گفت : با استفاده از این روش می توان نانومیله های طلا را در حجم انبوه به شکل کاملا اقتصادی تولید کرد که این کار برای جامعه علمی و محققان حوزه پزشکی خبر خوبی است.

این گروه تحقیقاتی تولید نانومیله ها را با یک روش رایج آغاز کردند و در تولید آنها از ترکیبات شیمیایی استفاده کردند. با استفاده از این روش تنها 30درصد از مواد اولیه به نانومیله تبدیل می شود و باقی مواد به صورت نامحلول باقی می ماند.برای تبدیل 70درصد باقی مانده از طلا به نانومیله، محققان اسید اسکوربیک را به صورت مستمر به فرآیند اضافه کردند و محلول را هم زدند.

اسید اسکوربیک موجب می شود تا طلا از فاز محلول خارج شود و به صورت نانومیله در آید.

محققان متوجه شدند که هر قدر اسید اسکوربیک آهسته تر به این فرآیند، اضافه شود طول نانومیله ها افزایش بیشتری می یابد؛ این یافته اهمیت زیادی دارد زیرا خواص نوری نانومیله های طلا کاملا به نسبت ابعاد نانومیله ها وابسته است.

منبع:
http://www.azonano.com/news.aspx?newsID=28812
آخرین ویرایش۱۶ دی ۱۳۹۲

نظر شما :