ارائه فناوری تولید نانوپوشش‌های آبگریز و روغن‌گریز

۱۳ آذر ۱۳۹۲ | ۱۸:۲۲ مطالب جالب و آموزنده
تعداد بازدید:۶۸۶

شرکت آکولون (Aculon) موفق به ارائه فناوری شده‌است که با استفاده از آن می‌توان پوشش‌های نانومقیاس با خواص آبگریزی و روغن‌گریزی ایجاد کرد.
شرکت آکولون (Aculon) اعلام کرد که جدیدترین سیستم تمیزکاری سطحی نانومقیاس خود را به بازار عرضه کرده است. در این دستگاه که به Aculon E شهرت دارد از فناوری TMC (کمپلکس فلز انتقالی) استفاده شده‌است، این فناوری بخشی از نوآوری شرکت آکولون است.
به نوشته سایت نانو با استفاده از این فناوری می‌توان سطوح آبگریز و روغن‌گریز ایجاد کرد. این دستگاه می‌تواند با یک فرآیند بسیار ساده روی سطوح مختلف نظیر فلزات، پلاستیک‌ها، شیشه، اپوکسی‌ها و سطوح چاپ شده خواص آبگریزی و روغن‌گریزی ایجاد کند.
ادوارد هوگز مدیر شرکت آکولون می‌گوید: ایجاد سطوح آبگریز و روغن‌گریز با دوام بالا برای برخی صنایع بسیار مهم است. ما سطوح آبگریز را پردازش کرده و با اعمال برخی اصلاحات در سطح آن، خواص روغن‌گریزی در آن ایجاد کردیم. بعد از یک سال تست و آزمایش در شرایط مختلف، الان می‌توانیم محصول خود را به بازار عرضه کنیم.
برخلاف فناوری‌های رایج برای تولید سطوح آبگریز، این فناوری تنها در یک مرحله می‌تواند پوشش مورد نظر را روی سطوح ایجاد کند. پوشش نهایی یک لایه بسیار نازک بوده که کاملا بی‌رنگ است و برای ایجاد آن نیاز به ابزار و تجهیزات پیچیده نیست. استفاده از این پوشش آبگریز و روغن‌گریز بسیار ساده است بنابراین برای استفاده در حوزه‌های مختلف بسیار ایده‌آل است. از این پوشش می‌توان در الکترونیک، اپتیک و کالاهای مصرفی استفاده کرد.
درباره شرکت آکولون
این شرکت در سال 2004 تاسیس شد که هدف اصلی آن نوآوری و تجاری‌سازی سطوح نانومقیاس با ویژگی‌های منحصر به فرد است. بخشی از فناوری مورد استفاده این شرکت، از یافته‌های پژوهشگران دانشگاه پرینستون به‌دست آمده است. این شرکت روی سطوح آبگریز، روغن‌گریز و چسبنده کار می‌کند.
برخی فناوری‌ها و مزیت آنها که توسط شرکت آکولون ارائه شده‌است:
• سطوح سیال گریز: این سطوح می‌توانند آب، روغن و سیالات مختلف را از خود دور کند.
• اصلاح ذرات: این شرکت فرآیندی را برای عامل‌دار کردن نانوذرات ارائه می‌دهد با این کار ویژگی‌هایی نظیر آبگریزی، روغن‌گریزی و چسبندگی نانوذرات بهبود می‌یابد.
• چسبندگی: این شرکت علمیات تکمیلی ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توان چسبندگی سطوح را بهبود داد.

http://www.nanotech-now.com/news.cgi?story_id=48388

http://www.aculon.com

آخرین ویرایش۱۳ آذر ۱۳۹۲

نظر شما :