ساخت نخستین نانو روبات جهان برای تشخیص سرطان

۲۷ آذر ۱۳۹۲ | ۱۶:۵۴ اخبار علمی و تحقیقاتی
تعداد بازدید:۴۶۳

عکس از http://www.nature.com

 

گروهی از دانشمندان کره جنوبی موفق شدند نخستین نانو روبات جهان را که قادر به شناسایی و درمان سرطان است، بسازند.

گروهی از دانشمندان دانشگاه ملی چونام کره جنوبی از باکتری اصلاح شده ژنتیکی برای تشخیص مواد منحصر به فرد یا پروتئین در این نانو روبات استفاده کردند.

فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (vascular endothelial) از جمله این مواد منحصربه فرد است. زمانی که سلول های سرطانی در بدن وجود داشته باشند میزان این فاکتور بالا می رود.

وقتی که این باکتری به یک سلول سرطانی می رسد، دستگاه روباتیک 3 میکرومتری را فشرده و سبب می شود داروهای ضدسرطان به طور خودکار بر روی سلول ها اسپری شوند.

سرپرست این تحقیقات در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این پژوهش یک الگوی جدید را برای غلبه بر راه های محدود قبلی و تشخیص و درمان سرطان با استفاده از نانو روبات ارایه می دهد. این نانو روبات می تواند در بدن حرکت کند و داروهای ضدسرطان را به سلول های بیمار برساند.

آزمایش ها نشان داده است این نانوروبات تنها می تواند سرطان های توده ای مانند سینه و یا سرطان روده بزرگ را تشخیص دهد. اما سازندگان این دستگاه براین باورند که این نانوروبات می تواند در آینده برای تشخیص و درمان انواع سرطان در مراحل اولیه به کار رود.

این فناوری جدید که Bacteriobot نام دارد در دهها کشور از جمله آمریکا، ژاپن و تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا پروانه بهره برداری دارد.

نتایج این تحقیق در نشریه آنلاین Scientific Reports به لینک زیر منتشر شده است:

http://www.nature.com/srep/2013/131202/srep03394/full/srep03394.html

منبع خبری:
http://www.businesskorea.co.kr/article/2459/%E2%80%9Cbacteriobot%E2%80%9D-korea-develops-first-cancer-treating-nanorobot
&
irna
آخرین ویرایش۲۷ آذر ۱۳۹۲

نظر شما :