محققان ایرانی نانو کفپوش های ورزشی ساختند

۰۳ دی ۱۳۹۲ | ۱۹:۴۶ اخبار علمی و تحقیقاتی
تعداد بازدید:۴۱۸

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی نانو کفپوش های ورزشی ساختند . این نانو کفپوش ها تمامی استانداردهای کفپوش را دارا هستند.

امین هوش افزا کارشناس ارشد مهندسی پزشکی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: در طراحی این نانوکفپوش ها تمامی پارامترهای مکانیکی و بیومکانیکی در نظر گرفته شده است . این کفپوش ها را می توان مطابق با نوع بهره برداری در تمامی مکان های ورزشی استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: در ساخت این نانوکفپوش ها از نانو ذرات دی اکسید آلومینیوم با متوسط اندازه ذرات 30 نانو متر استفاده شده است.

این کارشناس ارشد مهندسی پزشکی یادآور شد :تاکنون کفپوش های ورزشی که در کشور تولید می شدند تمامی استانداردهای کفپوش ها را نداشتند اما کفپوش های جدید تمامی استانداردهای جهانی را دارا هستند .

هوش افزا با اشاره به این که کفپوش های غیر استاندارد بر سلامت فرد و کیفیت ورزش تاثیر می گذارد ، گفت: کفپوش های غیر استاندارد به وی‍ژه برای افرادی که سیستم عضلانی اسکلتی ضعیفی دارند مانند دانش آموزان مضر است.

وی از مهمترین خواص این کفپوش ها به جذب ضربه توسط کفپوش اشاره کرد و گفت: تمامی آزمایش های انجام شده بر روی این کفپوش ها در دانشکده تحقیقاتی کشور با موفقیت انجام شده است و اکنون این کفپوش ها به تولید صنعتی رسیده اند.
آخرین ویرایش۰۳ دی ۱۳۹۲

نظر شما :